Zumba – jakie są rodzaje zumby?

Chcesz się wybrać na zumbę i okazuje się, że w grafiku klubu fitness istnieje co najmniej kilka różnych zajęć z zumby i nie wiesz, na które się wybrać? Jaki rodzaj zumby będzie odpowiadał najbardziej nie tylko Twoim potrzebom, ale i kondycji? Zumba to nie tylko taneczne kroki wykonywane w rytm dynamicznej muzyki, przeplatane krótkimi ćwiczeniami aerobowymi. Dowiedz się, jakie są rodzaje zumby i jaką zumbę wybrać na początek!

Kiedy dołączysz do grupy zumby, może się okazać, że będziesz jedyną nowicjuszką na tych zajęciach – ale niczym się nie przejmuj. Na zumbie każdy nadąża za instruktorami tak, jak potrafi. Nawet jeśli pomylisz kroki i zgubisz się w choreografii, nic się nie stanie. Grunt, żebyś się dobrze bawiła. Wypadłaś na chwilę z rytmu? Poproś o powtórzenie układu albo pląsaj chwilę w swoim stylu i ciesz się zabawą! W zależności od rodzaju zumby choreografie mogą wyglądać inaczej.

Zumba dla początkujących

Na zajęciach zumby dla początkujących nie używa się żadnego dodatkowego sprzętu fitness, np. stepu czy hantli. Wystarczy Ci wygodne ubranie, ręcznik do wytarcia twarzy z potu, miękkie buty, butelka wody i uśmiech na twarzy. Na niektóre zajęcia zumby instruktorki zachęcają do ubierania ozdobnych przepasek, chust itp. z doczepionymi błyskotkami, wirującymi w fitnessowym tańcu.Układ choreograficzny może być podzielony na kilka, a nawet kilkanaście małych części do różnorodnej muzyki, przeplatanych krótkimi przerwami, a może tworzyć spójną całość, trwającą dłużej niż kilka minut. Wówczas jednego długiego układu zumby uczycie się przez całe zajęcia – a z ewentualnych pomyłek będzie mnóstwo pozytywnego śmiechu.

Zumba jako trening aerobowo-siłowy

Niektóre zajęcia zumby wykorzystują wspomniany już step i hantle (lekkie, np. ważące do 1-2 kg). Wówczas między tanecznymi krokami wykonuje się ćwiczenia wzmacniające i łagodne, łatwe ćwiczenia siłowe, jak np. podnoszenie hantelek rękami w różne strony.trening zumby.jpg

Ćwiczenia wzmacniające to np. utrzymywanie przysiadu i pulsowanie w tej pozycji przez kilkanaście sekund, opuszczanie i unoszenie nóg w pozycji leżącej czy utrzymywanie deski w podporze na stepie. Jeżeli te ćwiczenia wydają Ci się statyczne i nudne, najpierw ich spróbuj – zobaczysz, jak w nawet nieruchomej pozycji pracują mięśnie. Dzięki przeplataniu ich tańcem nie są nudne i monotonne.

Zumba w wodzie?

Aqua zumba to zajęcia dostępne raczej na basenach i w aqua parkach niż klasycznych klubach fitness – chyba że w Twojej miejscowości jedno miejsce łączy i klub fitness, i siłownię, i basen. Zumba w wodzie jest oczywiście wolniejsza, ale jest także inspirowana fitnessem – aqua fitnessem. Zaletą aqua zumby jest fakt, że nie obciąża ona w żaden sposób stawów – jest więc bezpieczna dla osób po kontuzjach jako powrót do formy.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s