Jak zumba wpływa na odchudzanie i sylwetkę?

W świecie fitnessu trwa nieustanna dyskusja na temat tego, czy zumba to jeszcze fitness, czy już taniec? Osoby stojące po obu stronach barykady nie mają do końca racji, bo zumba to połączenie tańca – a dokładnie gorących latynoskich rytmów, hip-hopu i nawet Bollywoodu – z podstawowymi krokami z aerobikiem. Efekt? Wspaniała zabawa i przyjemny wysiłek fizyczny, który wpływa na modelowanie sylwetki i pomaga schudnąć!

Jak szybko schudnąć na zumbie? Nie ma jednej złotej rady na zrzucenie kilogramów na zumbie, bo każda z nas jest inna: ma inne ciało, zapotrzebowanie kaloryczne, wydolność organizmu, a także mniej lub więcej czasu na aktywność fizyczną w klubie fitness.

Grunt to regularność – nie odpuszczamy zajęć po tygodniu lub za każdym razem, kiedy znajomi zapraszają na piwo, wino lub słodkie ciasto – a także związana z tym dieta, bo ćwiczenia to mniej niż połowa sukcesu w walce o upragnioną sylwetkę.

Owszem, spalasz kalorie na zumbie i budujesz wydolność organizmu, ale jeżeli uzupełnisz to dodatkowym posiłkiem, nie stracisz kilogramów, bo nie będziesz na redukcji – czyli nie spożyjesz odpowiednio mniej kalorii, ile powinnaś. Ale wracając do tematu – kiedy widać efekty po zumbie, czy zumba pomaga schudnąć i czy jest trudna dla początkującej?

Zumba – czy pomaga schudnąć?

Dzięki zumbie można schudnąć, chociaż trzeba pamiętać, że same zajęcia zumby – na przykład trzy razy w tygodniu – nie sprawią, że schudniemy sporo w krótkim czasie, co byłoby zresztą niezdrowe dla organizmu. Po pierwsze – tak, aby schudnąć, musisz regularnie chodzić na zumbę. Najlepiej by było, gdybyś z czasem zwiększała poziom trudności, np. zapisała się na Zumbę Toning, czyli zajęcia aerobowo-taneczne z hantelkami. To byłby nowy wysiłek dla Twojego organizmu, motywujący do spalania tkanki tłuszczowej.

Po drugie – musisz przestrzegać diety. Nie chodzi o to, abyś codziennie wyliczała precyzyjnie kalorie, skoro nigdy tego nie robiłaś, i stresowała się dodatkowym plasterkiem wędliny czy sera żółtego. Na dobry początek powoli odstawiaj słodycze (nie jedz czekolady codziennie, a co dwa dni, potem co trzy – będzie Ci łatwiej) i zastąp je owocami, dodaj warzywa do posiłków, jedz regularnie i nie głoduj. Zwracaj uwagę na skład żywności – wystrzegaj się np. syropu glukozowo-fruktozowego.

Zumba – czy wpływa na sylwetkę?

Zdecydowanie tak – podczas jednej godziny zumby spalisz nawet od 500 do 1000 kalorii, co w połączeniu ze zdrową dietą (a nie głodówką!) wpłynie znacząco na Twoją sylwetkę. Zumba wzmocni także Twoje mięśnie – zwłaszcza w wydaniu Toning. Na takich zajęciach używa się lekkich hantli (od 0,5 kg do 2 kg) i ćwiczy z nimi w rytm latynoskiej czy bollywoodzkiej muzyki. Niby niewielkie obciążenie, ale kiedy z takimi hantelkami robisz wiele powtórzeń bez przerwy, naprawdę się męczysz… spalając dodatkowe kalorie i wzmacniając ciało. Czasami na niektórych zajęciach zumby można spotkać step – oprócz oczywistego wchodzenia na niego jest wykorzystywany także do np. desek, czyli trzymania wyprostowanego ciała w podporze na przedramionach. To ćwiczenie może wydawać Ci się nudne – przecież się nie ruszasz! Ważne jednak jest, że wtedy pracują Twoje mięśnie głębokie, wpływające np. na stabilną, wyprostowaną postawę… podczas tańczenia zumby!

Jeżeli niektóre ruchy lub ćwiczenia na zumbie wydają Ci się dziwne i nie wiesz, jak taka zumba wpłynie na odchudzanie – zapytaj o to instruktorkę. Na pewno chętnie Ci odpowie!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s