3 zalety zumby, przez które nie można się jej oprzeć

Zumba jako połączenie tańca z fitnessem jest wyjątkowo kusząca dla osób, które uwielbiają tańczyć do latynoskiej czy hip-hopowej muzyki, a nawet spróbowałyby tańca brzucha czy ruchów tanecznych znanych z filmów… Bollywood. Zumba to wybuchowa mieszanka mnóstwa gorących stylów tanecznych, w której znajdziemy też elementy treningu aerobowego, wzmacniającego i siłowego.

Nic Ci to nie mówi? Poznaj zatem 3 zalety zumby, dzięki którym poszukasz najbliższego klubu fitness oferującego w swoim grafiku różne rodzaje zumby i wpadniesz w nowe hobby jak śliwka w kompot.

Zumba odchudza i wpływa na sylwetkę

Oczywiście w procesie odchudzania, nazywanym też redukcją (od redukowania wagi) bardzo ważna jest dieta – bez zdrowej diety, która odpowiada Twojemu zapotrzebowaniu kalorycznemu (mniejszemu niż w czasie utrzymywania stałej wagi), nie schudniesz tyle, ile chcesz, nawet mimo regularnych wysiłków fizycznych.

Chociażby zjedzenie całej tabliczki czekolady sprawi, że wcześniejszy trening odejdzie w niebyt – stracone kalorie uzupełnisz słodkim. Wówczas lepiej zjeść np. banana czy brzoskwinię. Jeżeli będziesz przestrzegać diety i chodzić na zumbę, na pewno stracisz pożądane kilogramy i ładnie wymodelujesz swoją sylwetkę, tracąc w godzinę od kilkuset do nawet 1000 kalorii!

Zumba gwarantuje wesołą atmosferę bez rywalizacji

Bywa, że na intensywnych zajęciach fitness panuje bardzo napięta atmosfera. Wszystkie uczestniczki skupiają się maksymalnie na wysiłku i w powietrzu czuć ducha rywalizacji o to, kto wytrzyma bez dodatkowych przerw do końca. Ponadto bywa, że te same ćwiczenia są powtarzane co najmniej po kilka razy, co dla niektórych jest monotonne.

Zajęcia zumby łączą w sobie różnorodne style taneczne (od salsy przez taniec brzucha po hip-hop), dlatego nie sposób się nudzić, kiedy instruktor zaskakuje dynamicznymi układami choreograficznymi, w które wplata elementy aerobiku i ćwiczenia, które możesz najczęściej spotkać na zajęciach fitness, np. przysiady, wyskoki, zakroki, skipy znane Ci z lekcji WF-u itp. Wszystko to w radosnej atmosferze gorącego tańca – bez rywalizacji, a z przyjemnością. Chociaż zajęcia zumby też męczą organizm, jest to pozytywne zmęczenie, które chce się powtarzać.

Może zumba w wodzie lub wzmacniająco-siłowa?

Taneczna zumba na sali fitness to nie jedyna, na jaką możesz uczęszczać. Jeżeli poczujesz się na tyle silna, aby spróbować treningu wzmacniająco-siłowego, możesz wybrać się np. na zajęcia w stylu zumby toning, na których w użyciu jest m.in. step i hantle. Na stepie także da się tańczyć, ba – step urozmaica choreografie o mnóstwo różnych, nowych kroków, a dzięki rytmicznemu wchodzeniu i schodzeniu na step spalasz dodatkowe kalorie. Uczestniczki takiej zumby używają także hantli dla wzmocnienia mięśni. Na początku weź bardzo lekkie (do 0,5 kg), potem możesz je zmienić na nieco cięższe, np. 2 kg, aby postawić przed sobą nowe wyzwanie – i dalej dobrze się bawić na zumbie!

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s